محل تبلیغات شما

در بعد دانش‌آموزی مدارس موفق، انتظار می‌رود لااقل یازده مقوله زیر مورد توجه قرار گیرد:

* تشکیل گروه‌های مباحثاتی؛

* تشکیل گروه‌های مطالعاتی؛

* تشکیل انجمن‌های علمی؛

* استفاده از فراگردهای یادگیری دانش‌آموزمدار و یادگیری مشارکتی در کلیه امور اداری، آموزشی و پرورشی مدرسه؛

* آموزش روش‌های مطالعه»، برنامه‌ریزی درسی و استفاده بهینه از وقت» و روش‌های موفقیت تحصیلی» به دانش‌آموزان؛

* ترتیب بازدیدهای علمی، فرهنگی، مذهبی و اعتقادی مستمر؛

* توجه ویژه به امر تحقیقات دانش‌آموزی و اختصاص بخشی از نمره امتحانی فراگیرندگان به این امر؛

* ایجاد فرهنگ توجه ویژه به دروس هنر (از ابعاد متفاوت آن، مانند: نقاشی، خط، موسیقی و…) انشا، ورزش و شناخت حرفه‌ها و فنون، و تنظیم برنامه‌های متنوع برای این دروس در سطح مدرسه؛

* انجام دادن مشاوره‌های گوناگون تحصیلی، تربیتی و شغلی با دانش‌آموزان و راه‌اندازی نظام مدون هدایت تحصیلی و شغلی در مدرسه برای توزیع مناسب دانش‌آموزان در مشاغل و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز جامعه؛

* آموزش کلیه امور اداری مدرسه شامل: قوانین و مقررات مدرسه»، آیین‌نامه‌های امتحانات، انضباطی و…» و سایر دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با دانش‌آموزان؛

* ترویج عنصر خلاقیت در سطح دانش‌آموزان، آموزش روشهای پرورش خلاقیت و تاکید بر خلاقیت، نوآوری و تفکر دانش‌آموزان به جای تأکید برحافظه‌پروری محض (در این میان دروس هنر، انشا و علوم پایه ارزش ویژه‌ای می‌یابند)؛
 

بعد گروه‌های دانش‌آموزی مدرسه (محور دانش‌آموزان)

راه های تبدیل یک مدرسه به یک مدرسه موفق و استاندارد

دانش‌آموزان ,دانش‌آموزی ,گروه‌های ,مدرسه ,دروس ,توجه ,ویژه به ,تشکیل گروه‌های ,کلیه امور ,توجه ویژه ,و شغلی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها